Uniform – en positiv överraskning

Var ”vuxen” på SSU:s musikkväll i Stadparken. Stora dragplåstret var givetvis Outlandish som gjorde sin enda Sverigespelning ikväll i Örebro.

Spelningen var gratis att besöka. Trots att ett stort band spelar gratis har den lokala tidningen Na valt att inte skriva om det. Enligt en pålitlig källa valde man att inte uppmärksamma det eftersom det var SSU som arrangerade kvällen.

Jag tror att det fanns fler skäl till att Na inte ville uppmärksamma den nästan två timmar långa gratiskonserten med Outlandish, och det är att Talangens final pågick samtidigt i Brunnsparken och eftersom den vänder sig till ungefär samma klientel och sponsras av Na gillade man inte konkurensen.

Konserten var bra, fler än jag som inte normalt lyssnar på Hip hop  eller Rn`B njöt av både musiken, glädjen och utstrålningen från scenen.

Största positiva överraskningen för mig var dock bandet som spelade innan. Uniform, ett Örebroband som jag aldrig tidigare hört talas om. Tighta på scen, gott om attityd och bra låtar. Jag tror inte det är sista gången jag hör talas om dem.

Kommentera

