Avhumanisering av invandrare i Europa

Jag har tidigare skrivit om hur invandrare mer och mer avhumaniseras i den europeiska invandrardebatten.

Här är ytterligare ett europeiskt exempel.

Jag är orolig för vad som händer när invandrare slutar ses som människor.

17 responses to “Avhumanisering av invandrare i Europa

  1. Deras kampanj låter tämligen osmaklig, men det hindrar ju inte att dom har rätt i sak!

  2. Ett mycket bra förslag som även borde införas i Sverige.Vi hade sparat in enorma skattepengar och halverat brottsligheten.

  3. Men det är inte alla invandrare bara kriminella, och de utvisas inte kollektivt eller slumpmässigt utan efter fällande dommar, jag kan ärligt talat inte se vad som är fel i det det gagnar väl alla ?

  4. Det som är fel med kampanjen är sättet att segregera sig från andra människor utifrån härkomst och utseende. Sådanan kampanjer är ett sätt att föra propaganda på en oerhört låg och icke humanistisk nivå. Om invandrare skulle begå mer brott än infödda beror det inte på deras härkomst eller utseende. Att emigrera medför givna komplikationer som ekonomiska och segregration. Invandrare integreras inte i samhället om den ekonomiska aspekten inte fullföljs. Ett flertal exempel på högutbildade invandrare från mellanöstern finns i Sverige. De möts dock utav allt för svåra motgångar, där examen från ursprungsland inte är legitim i Sverige. En ny utbildning måste påbörjas för att få arbete inom det tidigare kunskapsområde. Då den ekonomiska aspekten måste prioriteras kanske ett jobb som t ex taxichaufför blir att välja.

  5. Massinvandringen, både till Europa och Sverige är beställd och påbjuden ”uppifrån”.
    Något som inte har folkets stöd kan aldrig fungera riktigt. Aldrig.
    När dessutom alltför många ”nya” vill fortsätta ”leka sitt fd hemland” i det Nya Landet blir det per automatik enorma problem.

  6. De har ju alldeles rätt ! Det har inte minst de senaste veckornas islamistiska kampanj mot Sverige visat. Den är beställd av grupper i Sverige. Det är inte en fråga om år innan vi får se nya terrordåd i Sverige. Vi behöver en nollvision mot islamism.

    Det s.k. ”flykting”-mottagandet kommer att visa sig vara en av de största katastroferna i Europas historia. Det kommer att skapa ett fruktansvärt lidande, fullt i klass med de båda världskrigen.

  7. Islamisterna är väldigt bra på att avhumanisera sig själva.

  8. Asså ska man kasta ut folk oskyldiga människor för att nån i deras familj begått ett brott?? Då tycker jag i så fall att det vore mycket bättre att kasta ut alla som begår brott, oavsett etniskt ursprung!! Med detta skulle inga oskyldiga drabbas och vi skulle få pengar över till massor bl.a. pga uteblivna kostnader för fängelser och andra typer av anstalter! Håll med mig om att det är bättre!

  9. Polisen i min stad spenderar mer tid och resurser i invandrartäta förorter än någon annanstans. Varje kväll måste de åka dit med sina bilar för någon har sprängt en bankomat eller eldad upp något eller misshandlat någon eller stulit något eller våldtagit någon.

    Det är inte svårt att INTE vara kriminell, flyttar man till ett nytt land så beter man sig inte på det viset. Om familjen riskerade utvisning kanske de skulle skaffa lite bättre pli på sina tonårssöner och dessutom kanske lära dem att nej svenska tjejer är inte horor.

    Detta kostar liksom miljarder och de flesta svenska fängelser är fulla med invandrare som kostar ännu mer.

    Jag vet inte vad jag tycker om att slänga ut hela familjen. Men flyttar man till ett nytt land och börjar begå brott ska man självklart utvisas, utan undantag.

  10. PS.
    Det spelar ingen roll hur mycket sossarna kastar blommor över invandringen och i media, det är vi ute i samhället som får se de negativa konsekvenserna, all brottslighet, söndervandaliserade områden, familjer som går på soc även fast de har köpt nästan alla lägenheter i hela trapphuset, gängvåldtäkter osv.

    Och till slut tröttnar liksom folk.

  11. Att ta upp de problem som kravlös massinvandring medför är inte avhumanisering. Möjligen skulle man kunna kalla det avhumanisering att jämställa kriminella invandrare med får. Det argumentet faller dock eftersom även urbefolkningen jämställdes med får.

    I så fall är den avhumanisering som kriminella invandrare ägnar sig åt av den gästfria lokalbefolkningen ett långt större problem, men det tar du av någon anledning inte upp.

  12. Schweizare i allmänhet är otroligt laglydiga, gissa vad de tycker om invandrarungdomar som begår våldsbrott.

    SVP är dock lite väl högerextrema för min smak så inte kommer jag rösta på dem när jag får mitt medborgarskap.

  13. Alla människors lika värde gäller tydligen inte heller i Schweiz. FNs deklaration om de mänskiga rättigheterna har kanske inte trycks i tillräckligt många upplagor.

  14. Joel:
    ”Om invandrare skulle begå mer brott än infödda beror det inte på deras härkomst eller utseende.”

    Är det någon som påstått det mer än kanske tvättäkta rasister?

    ”Att emigrera medför givna komplikationer som ekonomiska och segregration.”

    och det förklarar afrika- och mellanöstern-invandrarnas överrepresentation i våldtäktsstatistiken?

    Det kan inte ha ett dugg med deras traditioner och kultur och göra? Som tex att behandla sina kvinnor närmast som boskap, som faktiskt görs i vissa av de här länderna.

    Det är märkligt. Enligt vissa har tydligen den kvinnliga frigörelsen, sekler av kamp mot religiös intolerans och för upplysning, all undervisning i våra skolor som försöker fostra till jämställdhet, allt detta har alltså inte haft någon betydelse alls för hur männen i det svenska samhället beter sig.

    Vi har inte kommit någonstans. Vi är lika kvinnoförtryckande och hänsynslösa som män från länder och kulturer som inte ens har påbörjat det arbetet.

    Alltså, nej nej nej, det har ingen betydelse alls att våldtäktsmannen Ahmed kanske har vuxit upp i en kultur där det händer att mannen har med sig en kniv på bröllopsnatten för att lösa problemet med den ihopsydda bruden. (Läs Ayan Hirsi Alis bok ”En fri röst” om ni inte tror mig)

    Oavsett hur Ahmed har uppfostrats, oavsett om Ahmed rakt ut säger att svenska kvinnor är horor, så är det ÄNDÅ vi svenskar och vår strukturella diskriminering som bär skulden till att Ahmed våldtar en ”svensk hora”. Att ens andas något annat är ju rasistiskt.

  15. När jag skriver om en utveckling vi sett förr menar jag i första hand alla dessa judar som försökte fly undan nazismen och som inte blev insläppta i andra länder, en del skickades tillbaks till förföljelse och död – även Sverige avvisade då människor i behov av skydd.

    Jag tror att med avhumanisering och den utveckling vi ser nu, så kommer det bli färre människor från övriga världen som släpps in i Europa.

    Även av människor som flyr från förtryck, svält eller våld.

    Det är en utveckling som jag tycker är mycket obehaglig och som jag tror hänger ihop med att man inte ser invandrare osm individer och människor, utan som grupp.

    Jag tycker även att det är illa om människor som vill flytta från fattigdom, miljöförstöring eller oroligheter inte får välja vart i världen de vill bo.

    Och, jo – jag tror att kultur och uppfostran påverkar hur vi ser på varandra och hur vi beter oss.

    Jag tror att man alltid måste kämpa för solidaritet, humanism, demokrati och jämställdhet – för att utveckla den och för att behålla den.

    Jag tror att det görs bäst tillsammans med andra människor.

    Därför tycker jag också att det är viktigt att människor med olika erfarenheter, kulturer och ekonomi möts och lever tillsammans.

    Jag tycker inte det är bra när barn med olika bakgrund går på separata skolor, eller att föräldrarna bor i olika områden.

  16. Majoriteten av invandrare ”sköter sig”, precis som vilken svensson som helst skulle göra. Dock ligger nog mycket i hopplösheten i ett annat land, som många kanske inte vill rota sig i från dag ett, för de har hoppet uppe om att ta sig tillbaka. Åren går och snart är de utanför samhället och de blir allt mer uppgivna, får inget jobb på grund av rasism och språkförbistringar, vad är då enklast att vända sig till? Jo, sina likasinnade vänner från samma land, med samma kultur som trygghet och hemkänsla. Jag skulle inte ge upp sverige om jag bosatte mig i ett annat land på grund av krig här, aldrig. Lika lite som jag inte står upp för mina åsikter om jämställdhet eller olika brott mot min kultur. Men det är inte samma sak som att se ner på andras kulturer. Avarter finns överallt, men att döma hela den muslimska världen utifrån några som utövar den läran och samtidigt är brottslingar är lika fel som att anse att alla svenskar är som stig helmer i sällskapsresan. Men det är lätt att se svart och vitt, det förenklar att säga vi och dem. Det är lätt att peka ut svarta får som är symptomen istället för att gå till roten. Utbildning och resurser redan från start. Ett utbyte mellan kulturerna istället för att vara rädda och tro att Sverige är något som skulle försvinna även om vi fick in fler muslimer här. Nej, det svenska skulle bara lysas starkare, utan att skämmas för sig.

  17. Ex-immigrant current emigrant

    Det som händer när invandrare avhumaniseras är att de som kan (och besitter någorlunda högutbildning) drar vidare till delar av världen där man betraktar människor som människor och inget annat. Själv är jag i full färd med min vidare emigration till Nordamerika. Sverige är ett fantastiskt land på många sätt, men man kan ju inte vara en oönskad främling i det samhälle man lever i för evigt.

Kommentera

