Dumt förslag i s-budget

I media presenteras vår skuggbudget och istället för att sätta mig in i alla delar, retar jag upp mig på förslaget om att styra vilken kommun som flyktingar med uppehållstillstånd ska få bosätta sig i.

Det är ett förslag som jag helt vänder mig mot! Vill man ha bättre spridning på vart invandrare med uppehållstillstånd bosätter sig så borde förslagen istället handla om att få fler kommunerna att ta emot invandrare, och se till att det görs på ett bra sätt.

Att hindra människor från andra länder att bosätta sig i närheten av sina släktingar och vänner är inte rätt väg att gå. Det ger mig snarare obehagliga associationer och det är inte ett förslag som jag hade väntat mig.

Ser däremot med stolthet på vårt initiativ om en demonstration i Örebro för demokratiutveckling i Burma. Dessutom verkar Mona Sahlins besök i Vivalla i går ha blivit lyckat.

Kommentera

