Jag är utsatt för de morgonpiggas diktatur

HA!

Jag visste det. Jag skulle behöva fler sovmornar och långa nätter.

Varje morgon är jag infantilt trött och helt säker på att jag ska lägga mig tidigt när kvällen kommer och jag äntligen får sova.

Men varje kväll piggnar jag till och får helt enkelt tvinga mig i säng för att överhuvudtaget kunna släpa mig upp i hyfsad tid nästa morgon igen.

På helgerna är sovmorgonen och den sena lördagskvällen den absoluta höjdpunkten, och när jag är ledig en längre tid så vänder jag på dygnet. Går upp vid 10-11 och lägger mig framåt tretiden på natten. (I yngre dagar snarare vid femtiden)

Dessutom tycker hela jag att det borde vara ett längre dygn. Jag får liksom inte piggtiden och sovtiden att räcka till ordentligt på 24 timmar. Jag skulle helst vilja ha en halvtimme/timme till.

Vet redan sedan tidigare att jag gärna vill äta mig igenom hösten och sova mig genom vintern.

Med det är skönt att få bekräftelse från vetenskapen att det är fler än jag. =)

Kommentera

