Sju sanningar & lite till

Jag blev utmanad av Alesia att skriva sju sanningar om mig själv.

Eftersom jag är ledig och slöar runt så antar jag utmaningen. (Däremot skickar jag den inte vidare. Ni som inte fått utmaningen ännu och känner er manade får gärna anta den.)

1. Jag skrattar när jag pruttar. Hejdlöst.

2. Jag gråter lätt och alltid när jag känner mycket. Jag gråter när jag är riktigt arg, glad eller rörd. Men jag skrattar mest åt elak humor – ibland skäms jag nästan över saker jag faktiskt tycker är kul.

3. Min familj har alltid hävdat att jag har dåligt lokalsinne och hamnar vilse hela tiden, vilket jag å det bestämdaste protesterat mot i alla år. Men ok, ni har väl…rätt…

4. Jag skriver i smyg på en fantasy/sci-fi bok. Men har höga krav och kommer troligtvis aldrig våga skriva färdigt den.

5. Jag är makalöst morgontrött och vill helst inte prata förrän jag varit vaken en timme så där. Det innebär att mina barn lärt sig morgonkommunicera med grymtningar och blickar.

6. När jag var yngre och gick i skolan hade jag dåligt samvete över att jag hade så lätt att lära mig. Jag låtsades ibland att jag pluggade för att det skulle bli mer rättvist men dolde helst för klasskompisarna att jag gillade skolan. Trots att jag haft lätt för mig så är jag riktigt kass på att skriva på engelska och på geografi. Riktigt kass!

7. Jag älskar åska och spöregn och vill helst bo med bara himmel och hav som utsikt. En stor terass, ett vackert bibliotek, en skön rymlig soffa och många ljus. Någon gång blir det så.

Dessutom: är jag säker på att om man vill något tillräckligt mycket så händer det, så hatar jag att förlora och tillåter mig att göra nästan vad som helst om någon påstår att jag inte kan, så tror jag att mina barn är världens mest makalösa och begåvade människor, är jag pinsamt övertygad om att jag nog vet allt bäst och jag är säker på att det en pojk syrran har i magen!

Kommentera

