En fin artikel i DN om Fuat Deniz

Vill bara tipsa om en väldigt fin artikel i DN om Fuat Deniz.

Jag kände inte Fuat Deniz personligen men som örebroare visste jag, liksom många andra, vem han var.

En människa med många relationer och som gjort stort avtryck blir brutalt dödad. Dessutom på universitetet, några meter från de korridorer där jag tillbringat så många år av mitt liv – det är ofattbart.

Ett vansinnesdåd upprör och skapar förstämning vem som än drabbas. När det dessutom är en människa med plats i det offentliga rummet kryper händelsen närmre. Det här var en person som fanns mitt i samhällsdebatten och i dess utveckling. Han blev invald i politiska samverkansorgan likväl som inbjuden till föreningar för att prata. Och han berörde människor.

Kommentera

