Hjälp sökes!

Var fjärde fredag har jag en krönika med i Karlskoga Kuriren.

Det är med viss stolthet jag brukar ägna mig att åt skriva mina 2500-3000 tecken och tänker att några människor, företrädesvis i Karlskoga och Degerfors, faktiskt läser det. (Jag får lite responser då och då – förvånansvärt positiva.)

Nu är det dags att skriva inför nästa fredag och jag är i ett kreativt vaccum, dvs min vanligtvis överaktiva hjärna har drabbas av totalt stiltje och jag har inga som helst idéer om vad jag ska skriva om eller vad jag vill problematisera.

Idéer mottages tacksamt!

One response to “Hjälp sökes!

  1. Något som kanske inte låter sig fångas med 3000 tecken, men som är väl värt att reflektera över, är den odemokratiska debatteknik som vi ser fler och fler exempel på i borgarnas utspel.

    Ta Werme, till exempel. Hur kan man framhäva sig själv som demokratisk och lyssnande och samtidigt ägna sig åt att centralisera all makt till sig själv utan att någon annan än en själv får varken insyn eller inflytande över processen?

    Eller om du vill ha ett länsexempel. Jag säger bara en sak. Kent Persson. En outtömlig källa av tomma floskler.

Kommentera

