Humor x 2

Jag erkänner – jag blev lite småilsken när jag lästa NA:s artikel om att Conventums glasfasad var på väg att rämna.

Det tog mig hela frukosten att inse att det antagligen var årets aprilskämt.

(Med tanke på att även lokalradion rapporterar om problem med Conventums fasad blir jag dock lite orolig – är det en total ”första april konspiration” från lokalmedia eller händer det på riktigt?)

Nästa humoristiska inslag under dagen var en titt i Björns program under den resa han ska göra idag till Frankfurt.

I det tyska programmet omnämns vår kanslichef som: Fraktionsvorsitzender der Sozialdemokatischen partei in Örebro. Tyska är…tyska liksom. Inte direkt vackert men fascinerande. Ännu bättre blir det när man säger titeln högt.

One response to “Humor x 2

  1. Och jag som var på KS igår och fattade snabb beslut om att sälja fasaden. Kommer det inte att bli av menar du ? 😉

Kommentera

