Sjuka samveten

Igår gick jag hem från jobbet när jag fick tydliga tecken på att min mage gjorde uppror (vi har maginfluensa hemmavid).

Jag mår verkligen inte bra och borde inte vistas bland folk. Trots det så får jag dåligt samvete över att jag inte åker på den konferens om kvalitetsredovisning och folkhögskolor som jag skulle varit på idag och imorgon.

Jag ligger i soffan och inser att jag nog har lite att jobba med när det gäller min inställning just nu.

Ingen hamnar i kläm av att jag inte är där och jag kan ta ikapp den information som jag missar utan problem, ändå gnager samvetet när jag orkar fixa med något en stund innan jag krashar i soffan igen eller springer till toan.

Rubbat.

One response to “Sjuka samveten

  1. Åh, stackars! Krya på dig, gumman och släpp GENAST det dåliga samvetet. Basta!

    Kramis!

    /Pinglis

Kommentera

