Dagens TV-tips: Rebellen

Idag såg jag ungdomsprogrammet Rebellen. En ny serie där ungdomar uppmärksammar orättvisor i samhället.

Dagens program handlade om tidiga elitsatsningar inom idrotten – så himla bra! Varenda politiker borde följa programmet!

Kändes extra aktuellt just nu eftersom jag haft mycket funderingar och diskussioner om vilka möjligheter som det finns för en femtonåring att som nybörjare börja med en lagidrott.

Exemplen som visades när ungdomarna i serien ringde runt till fotbollsklubbar och ishockeyklubbar för att höra om de kunde få börja träna, var talande.

Jag funderar redan på om inte politiken på ett bättre sätt borde kräva att ungdomsidrotten ska erbjuda alternativ till elitsatsningar om de överhuvudtaget ska kunna få offentliga bidrag?

Men det lär väl röra upp en och annan känsla antar jag…

Resten av TV-kvällen ägnar jag åt den icke politiskt korrekta men ack så underbara tjejkvällen på kanal 3 – tre önskningar i en.

One response to “Dagens TV-tips: Rebellen

  1. Intressant tema! Kan berätta att min Simon, som är 15, började med volleyboll i höstas och nu tränar tre kvällar i veckan. Det hela sker i KFUM:s regi och kostar inte alls mycket. Dessutom arrangeras lägerresor ibland och nu i helgen var de i Göteborg och gick på Liseberg, bland annat. Jag som förälder är otroligt nöjd men han är ännu nöjdare och säger att han skulle träna varenda dag om det gick!

    Kramis till dig och de dina!

Kommentera

