Politik istället för vårhelg

Ibland undrar jag lite över valen i mitt liv. Nu till exempel är det vackert vårväder och det vore skönt med en härlig och helt ledig helg (och en skön sovmorgon).

Istället ska jag upp tidigt imorgon för att åka till Fjugesta på distriktsårskonferens med sossarna.

Det är ju kul när man väl är där förstås, träffa partikamraterna, debattera politisk inriktning och se Jonas Karlsson bli vald till ny ordförande för sossarna i Örebro län – men ändå – lite sjukt nördig är man uppenbart.

Jag hade tidigare tänkt att ta med den tandlösa lilltjejen, men med det vackra vädret kan jag inte med att göra det – hon borde vara ute och leka hela dagen med kompisarna!

Kommentera

