Sweet sixteen

Han fyller sexton idag, sonen. Samtidigt som barnet blivit betydligt längre än sina föräldrar och fötterna vill ha storlek 46 i skor får många av mina vänner sina första barn. Det känns faktiskt lite märkligt.

I vår familj har vi en tradition, vi har önskefrukost på födelsdagen. Ingen önskan har så här långt varit omöjlig att uppfylla. Men sonens önskefrukost i år tror jag slår priset. Här är han, nyvaken med kall kebabpizza och ett paket ballerinakex.

I present fick han en fläkt och pengar. Alldeles strax ska han till Karlskoga och PiP-festivalen. Det finns en del där som även jag skulle vilja se, men jag tror inte att jag dyker upp på lördag.

Kommentera

