Shoppingdieten

Om man ska tro det här så borde jag har gått ner ett par-tre kg de senaste veckorna.

Med ett jobb beläget mitt i stan där varenda butik skyltar med halva priset på rean och lite extra pengar i fickan – så har de här fötterna trampat en och annan kilometer extra.

Jag har fyndat en hel del som jag är riktigt nöjd med och som funkar inför hösten, både kläder och skor. Samtidigt har jag ökat på mina vuxenpoäng. För jag har bland annat införskaffat ett set med regn/vindkläder – de första jag ägt sedan jag var barn.

Bland alla bra köp så har jag gjort ett dåligt. Ett par walking eccoskor som var himmelskt sköna när jag provade dem i affären men som gjorde helvetiskt ont under tempopromenaden i skogen.

Kommentera

