Bikt med utsikt från en soffa

Jag far runt på många olika slags träffar och även om det ibland är slitsamt så är det ju för det mesta kul. Jag har förmånen att se och lära mycket samtidigt som jag träffar intressanta människor. Inte minst träffar jag politiker av alla de slag från vårt avlånga land.

Men jag har en bekännelse att göra.

Förutom sossar i olika åldrar så kommer jag snabbt på god fot med såväl tunga centerpartister som stockkonservativa moderater. Jag finner lätt en viss charm hos de där gamla politikerrävarna av valfritt kön och har ofta himla kul ihop med dem.

Det är däremot mycket sällan jag får någon ”shining” med de kristdemokrater som råkar närvara på de olika tillställningarna. Jag kan inte på rak arm komma på en enda.

Jag kan ju inte låta bli att ställa mig frågan: handlar min bristande förmåga att knyta an till kristdemokrater om fördomar från min sida eller deras?

Jag vet faktiskt inte.

Kommentera

