Skivtips för skavda föräldraöron

Det där med barnens musik är inte alltid så lätt. Jag är hyfsat förskonad. Musiken som strömmar ur sonens rum har i de flesta fall även spelats på mina egna skivspelare genom åren.

Värre är det då med dotterns kärlek till schlager och melodifestival. Det skaver i mina stackars föräldraöron ganska ofta.

Som tur är finns det annat att blanda upp med. Förutom en och annan Ebba Grönlåt så är det bästa avbrottet från hennes rum faktiskt en barnskiva.

Mååånga spelningar har det blivit och jag har ännu inte har fått ont i varken öron eller själ. Det är ”Supersnällasilversara och Stålhenrik”. Sköna texter som jag gärna indoktrinerar barn med och helt okej musik.

Kommentera

