Stolta regnbågsbarn

Såg att min kompis Nenne och hennes barn är med i Aftonbladet.

Barnen Moa (en gammal klasskompis till min son) och Adam har startat ett internetforum för ”regnbågsbarn”.

Moa och Adam har både en mamma och en pappa (båda gamla klasskompisar till mig) och en extramamma och ett nytt syskon.

Kul att ni tar initiativet. Kram på er!!!

6 responses to “Stolta regnbågsbarn

  1. Jag läste den antikeln och funderade lite på vad pappan tyckte…självklart är det kanske inget som ska anges i just den artikeln, men jag undrar om det verkligen är en sån solskenshistoria som det verkar.

  2. Mattis: Jag kommer att ta bort ditt inlägg. Jag tycker absolut att din sida av historien kan finnas med men det känns inte ok att lägga ut så mycket av er separation och privata förhållanden på min blogg som läses av relativt många utifrån att den är politisk. Jag vet att många separationer sliter på barnen och att det finns fördomar runt regnbågsbarn (jag har det nära mig med) och jag tror att det finns stora behov av comunitys för barn som har någon eller båda föräldrarna som är homosexuell.

  3. Ja du Ullis, du gör som du vill, det är din blogg och du bestämmer vad som skall komma fram om sanningen. Jag förstår då inte hur ditt inlägg om : ”Barnen Moa (en gammal klasskompis till min son) och Adam har startat ett internetforum för “regnbågsbarn” kan klassas som politiskt?

    När jag slår upp ordet politiskt så får jag följande till svar: ”Politik kommer av det grekiska ordet πόλις (pólis), ”stadsstat”, och betyder ordagrant översatt ”det som rör staten”.
    Hur kan ditt eller mitt inlägg ha med staten att göra?

    P.s Jag har fått förfrågan från Aftonbladet om att ge min syn på det hela i en egen artikel som fortsättnig i en artikelserie men avböjt för jag anser att det endast skulle skada barnen D.s

    /Mattias

  4. Mattias: Inte för att jag bara skriver om politik utan för att det är en offentlig politisk blogg och inlägget gick över den gräns som jag upplever som lite för privat, inte bara personligt.

    Jag har aldrig haft som avsikt att redogöra ”sanningen” om privata relationer. Jag ville bara uppmärksamma att de startade ett community och eftersom jag har ett par ”regnbågsbarn” i min direkta närhet så tror jag att det fyller ett syfte.

  5. Roligt med deras initiativ! Har du adressen till den? Min mamma blev tillsammans med sin nuvarande fru när jag var tretton. Även om det bara är tjugo år sen såg samhället så annorlunda ut än det gör idag, med oerhört mycket mer fördomar. Så fram för fler initiativ av den här sorten! Bra jobbat av Moa och Adam!

  6. Hej! Jag är ledsen men jag har inte sparat länken och vet inte riktigt hur det funkar idag, det var inför priden förra året som dom tog initiativet. Men jag kan höra mig för lite.

Kommentera

