Hjärnsmälta

Politik från morgon till sen kväll nu ett par dagar. Ibland går det fort och saker liksom växer och blir till nästan som av sig självt. I skallen börjar det som vanligt att snurra på högvarv. 

I soffan hemma försöker jag landa, hitta centrum, återkomma till varför JAG finns i det här. Det låter som politiska klyshor, men det är några grundläggande saker som driver mig. Som jag hela tiden återkommer till i mig själv.

Människans rätt till ett värdigt liv och möjlighet till en god framtid oavsett vilken bakgrund hon kommer ifrån, om du är kvinna eller man eller vilka ekonomiska förutsättningar som finns.

Vikten av att tillvarata människans drivkrafter, engagemang och kunskaper – även det spirande, ännu inte utvecklade.

Ingenting är omöjligt – tillsammans GÅR det att förändra. Men då måste vi vara med och bidra.

Larvigt? Gör vi rätt saker? Ställer vi rätt frågor? Gör vi verkligen allt vi kan? För vem gör vi det här timme efter timme, dag ut och dag in? Vad är det vi inte gör?

Fan vet.

Kommentera

