Way beyond Monty Python

Problemen med min mobil förföljer mig. Det har både nått och passerat nivån för humor med Monty Python.

Via min mobil ska jag bland annat kunna läsa mail och uppdatera min kalender. Mobil, mail och kalender är ganska väsentliga verktyg för en som jobbar inom politiken.

Det började när jag skulle få mobilen i våras – det företag som ska ge oss service anslöt den till fel Ulrika Sandberg varpå anslutningen måste göras om. Och återigen ansluts den till fel Ulrika Sandberg. Vilket bland annat innebar att jag fick hennes kalender i min mobil och hennes kontakter.

Trots flera samtal upprepas detta förfarande sammanlagt fyra gånger. (Det är sant)

Under hela sommaren hade jag problem med min uppkoppling eftersom mobilen fått för sig att minnet är fullt. Första veckan efter semestern tar jag kontakt med vår service, efter några turer och en större undersökning kommer man fram till att det helt enkelt inte kan vara så att minnet faktiskt ÄR fullt – det borde inte ens vara använt till en fjärdel.

Mobilen skickas alltså iväg till någon annan. Där är den i många veckor. Under tiden får jag försöka klara mig utan kalender (Jo, den finns ju på datorn men ändå, i mitt jobb finns det en poäng med att ha sin kalender med sig.)

För två veckor sedan kom mobilen tillbaks till mig. Tror ni att den fungerar – icke!

Den här gången kom den utan några program alls som kan hantera mail eller kalender. Efter många timmar av ytterligare turer och telefonsamtal så har jag idag skickat tillbaks den – igen.

Fortfarande utan kalender.

Kommentera

