Vem snackar med Mona?

Fick ett meddelande idag från en vän. Han är en klok människa och en av fler som är sosse utan att någonsin blivit medlem eller aktiverat sig. Så här löd meddelandet:

PS.
Mona svajar, hon svajar Ullis! Det här känns inte bra, Reinfeldt käkar upp henne i debatterna. När t o m de egna ledarskribenterna ropar “oavgjort” vet vi att hon inte är stabil. Kan inte du snacka med henne? Det går åt h-e..

Nu skickar jag det vidare – om någon av er snackar med henne.

5 responses to “Vem snackar med Mona?

  1. Jag har lyssnat på alla debatter. Det är att gå på den borgerliga propagandan att påstå att Mona ”käkas upp av Reinfeldt”. Mona var väldigt duktig i alla debatter. Hon fick inte kritik för att bli uppkäkad – t.ex. av Lena Melin- utan för att hon var för tuff med kung Reinfelt.Jag börjar tro att hon ska tillintetgöras för att hon är kvinna. Jag minns 90-talskrisen då Mona fick ta de tuffaste matcherna men när hon råkade köpa en Toblerone tog man chansen att få bort henne.
    Nu ska vi ge Mona chansen.

  2. Jag tycker också att hon svajar en del. Persson var en betydligt bättre debattör enligt min mening, dessutom klantade Maria och Mona till det och blev pressade ordentligt under den tv-sända debatten, där de inte kunde redogöra för sitt förhållande till Vänstern, jag tror att detta gynnade borgarna en hel del. Båda två fick ju flera frågor kring detta men ingen av dem kunde ge något klart svar, så skämtade också Reinfeldt om det hela vilket inte gjorde det bättre.

  3. Håller med Tord Oscarsson, Mona Måste vara rätt stark änså som har stått ut med så mycket. Jag tycker det är på gränsen till trakasserier, och dessutom kvinna. Hon har aldrig medvetet skadat någon vad jag vet. Men borgarna är som hunriga vargar. De verkar inte bry sig alls. Och man kan säga att de är rätt kalla MÄN! Jag gillar att Mona är lugn, det ska hon fortsätta med.

  4. Tord: Jag tycker det är väl enkelt att påstå att jag (jo det var jag som sa det till Ullis) vill tillintetgöra Mona för att hon är kvinna. Det är att missa hela poängen och inte ta till sig kritiken. Jag anser att hon är en svag ledare och en dålig debattör, det sticker jag inte under stol med, men det har inte ett skit att göra med hennes kön.

    PS.
    Om jag fick som jag ville hade Margot Wallström varit ordförande idag. Sist jag kollade var hon också kvinna.

  5. De senaste dagarna har det varit närmare hundra stycken som läst det här inlägget via sossarnas ”bloggportal”. Att tiga ihjäl eller förneka kritik hjälper inte socialdemokraterna att få bättre framgång. Framgång får vi genom att ta till sig kritik och arbeta för att bli bättre. Och ledarskapsförmågor är något som verkligen kan växa med uppgiften och tiden om man inte ryggar för det.

Kommentera

