Lucia och nittiotal

Det blir ju mörkare och mörkare och snart är vintern här på riktigt. Just vintern är ju inte min höjdpunkt, även om jag älskar julen. Men nu ser jag fram emot december och Lucia, för då ska jag med Kia och sonen på Henrik Schyfferts ”The 90s – ett försvarstal”.

Jag vet fortfarande inte vad Schyfferts nittiotal kännetecknas av, men mina år mellan arton och tjugoåtta dominerades av tvåsamhet, småbarnsår, grunge, politik, separation, vänner, inga pengar, varannan-veckas-liv, riojavin, mycket aktivt singelliv, jobb på kvällar och helger och universitet på dagarna. 

Jag levde jäkligt intensivt under hela nittiotalet, utmanade mig själv och svajde ibland men hade mycket roligt. Och lärde känna många delar av mig själv, även sådana jag inte kunnat gissa mig till att jag hade.

Kommentera

