Politik är passion

För mig går det att jämföra med det där förhållandet som ger stor tillfredsställelse och närvaro. Känslan när man rör sig i sitt rätta element och därför gnistrar till ibland, i egna eller andras ögon. 

Samtidigt kräver det lite för mycket. Slukar energi bara för att det finns där långt under huden och är svårt att helt vila ifrån.

För en del människor är den där uppslukande kärleken aldrig ett problem utan de kastar sig helhjärtat in – själv vill jag gärna knyta fast ett band någonstans som jag kan dra mig ur med om det krävs.

Det kanske är därifrån min hat-kärlek till politiken kommer. Rädslan för att jag ska tappa fotfästet på den vanliga arbetsmarknaden. Att jag ska bli fast och tvingas se när passionen blir cynisk.

Så ni som är mina vänner, säg till mig om min kärlek verkar falna och jag bara finns kvar av gammal vana. Så kan jag helhjärtat älska att gå till jobbet ett tag till.

3 responses to “Politik är passion

  1. Härligt med passion kombinerad med jordnära och tryggt tänkande. Låt inte politiken konsumera dig utan konsumera politiken, om du förstår vad jag menar.

    Kom in på din blogg eftersom jag i helgen var i Grebbestad på hummersafari och letade runt bland andra bloggare.

    Ha det och låt gnistan brinna

  2. Glömde att berätta att jag också ligger på wordpress.
    Av outgrundliga skäl som jag inte vill gå in på heter min blogg Huvudveck.

    Finns lite bilder från Grebbestad

Kommentera

