Den första självhjälpsboken som gjord för mig

Jag gillar komikern Petra Mede – mycket.

Nu har hon och humorkollegan Anna Granath gett ut en parodi på en självhjälpsbok: ”Mer självkänsla än du kan hantera”. Den ska jag köpa! Det blir den första självhjälpsboken som pryder min bokhylla. Skulle ju vilja se den där ”föreläsningen” också.

 

 

 

 

 

Petra Mede är fenomenal på att göra humor av de där situationerna som får en att skruva obekvämt på sig. Då när ingen skrattar eller någon går helt över gränsen och som kvinnor annars ofta går in och mildrar eller slätar över.

Den sortens humor är det roligaste jag vet – antagligen för att jag själv är en av de kvinnor som spontant vill in och mildra.

(Bild tagen från Aftonbladets hemsida.)

Kommentera

