Valvaka eller inte?

Dagens stora snackis är förstås presidentvalet i USA. Runt mig finns dessutom de riktiga politiska nördarna som följer varenda opinionsundersökning och som föreläser om amerikansk politik. En hel bunt av mina facebook-kompisar är sedan länge på plats ”over there” för att valarbeta för Obama.

Jag kan inte minnas en så stark hype kring de andra presidentvalen – eller är det bara mitt minne som är kort?

Jag funderade länge på om jag skulle ansluta mig till de lokala SSU:arnas valvaka (ja – jag var inbjuden trots min mer mogna ålder) men insåg att det där med att hålla sig vaken hela natten skulle försätta mig ur funktion för resten av veckan.

Så var det inte när jag var yngre. Det finns många nätter som jag ”politikat” bort och ändå kunnat fungera på en acceptabel nivå dagen efter. Och det är med en viss fadd smak i munnen som jag istället sitter hemma i soffan. Dom har nog rätt kul där borta.

Men vad är väl ett nattvak i sosselokalen, jag trivs bättre här där jag kan ha det lugnt och skönt…

One response to “Valvaka eller inte?

  1. Haha, jag har också stannat i hemmets lugna vrå och valvakat på egen hand. Och rätt kandidat lyckades vinna ändå!

Kommentera

