Denon = lycka

Efter att i två månader ångestfullt bollat den avgörande frågan: tvättmaskin eller stereo? Gick jag idag in på Hi-Fi klubben för femtioelfte gången.

Lyssna? Frågade försäljaren med ett glatt leende, eftersom jag varit där och gjort just det ett antal gånger. Nej, köpa! Svarade jag.

Jag VET att mitt liv skulle bli mycket lättare med en tvättmaskin och jag hatar ju faktiskt att vara bunden till den där tvättstugan och dess uppbokade tider. Men varje gång jag känner så i framtiden kan jag gå fram till stereon och sätta på en skiva och sedan – lycka!

Kanske är jag inte hundrafemtio år trots allt. För hur tråkigt det än är att tvätta – så ler jag mycket stort i hela mig över glädjen att få ett riktigt ljud igen!!! Imorgon ska jag hämta den.

One response to “Denon = lycka

  1. BRA VAL! Va sjutton, en tvättmaskin är väl inget kul. Nä, rätt inställning, slå på en skiva och njut innan du bokar tvättiden.

Kommentera

