Marit Bergman en fantastisk artist

Tittar på Tv och halvtimmen med Marit Bergman. Jag gillar henne väldigt mycket! Inte för att hon har världens bästa sångröst (som enligt vissa – ni vet själva vilka ni är – är det mest betydelsfulla) utan för allt det andra.

Hon skriver fantastiska texter, ger allt av sig själv och jag blir glad och berörd av hennes musik. Mest fantastisk är hon på scen. Det är som en jäkla energichock.

En av de låtar jag gillar bäst är ” I will always be your soldier” – det ska vara Marit Bergman för att skriva en makalös kärlekslåt till sin syster. Jag önskar att jag hade gjort det till mina.

4 responses to “Marit Bergman en fantastisk artist

  1. Åh så du vet att jag inte delar din entusiasm för Marit, men goddamn jag är beredd att försvara din demokratiska rätt att gilla henne (och det här är stort för att komma från mig).

  2. Marre B e min stora idol!!!

  3. mauritzbergkultur

    Marit Bergman spelar i Kvarnen Mauritzberg, 5 mil norr om Gbg 20 juni. Se vår blogg! http://mauritzbergkultur.wordpress.com

    välkommen!

Kommentera

