En lördagskväll med förbannelser, lånade röster och vita hästar.

Det finns så mycket bra musik och ännu så länge håller jag mest på att nostalgitrippar bland mina cd-skivor.

deftones1

Ikväll är det Deftones White pony och inte minst spåret ”passenger” där Maynard, sångaren från favoritbandet Tool är inlånad.

För övrigt var det den låten jag krämade på så högt jag kunde när jag körde bil första gången efter att jag fått körkortet för några år sedan.

En annan gammal skiva som är värd sina lyssningar är Afghan Whigs och skivan Gentlemen. Här live med inlånade sångerskan Marcy Mays i underbart skitiga låten ”My Curse”.

3 responses to “En lördagskväll med förbannelser, lånade röster och vita hästar.

  1. Du måste checka hans nya band The twilight singers + projektet The gutter twins om du gillar Gentlemen. Deftones kan också kombineras med Bring me the horizon’s nya Suicide season. Vet att du skulle gilla det!

  2. Hej och tack för tipset!

    Tror att jag känner igen avsändaren och jag ska självklart kolla upp det. Hoppas det är bra annars.

  3. Kollat upp lite:
    Gutter Twins – I LIKE, ska jag nog köpa.
    Suicide Season – blev lycklig av musiken men jag är ju inte alltid sams med det där growlingliknande.
    The twilight singers – king only – förstås
    Bloggade runt och hittade andra tips – Scars on Brodway föll mig mycket i smaken – serious, whoring streets och det andra lär bli vinterns soundtrack.

Kommentera

