Musiktråk

Nu har jag tagit mig igenom en hel del av mina gamla skivor och trots att jag lyriskt lyft en del till skyarna så känns mycket annat mest gammalt och ointressant.

Jag har ju fått en del tips men inte riktigt sett till att följa upp det. Det som tålmodigt samlats från lönen får prioriteras till julglädje och kommande flytt tillika kostnader för dubbla hyror i flera månader.

Egentligen skulle det behövas ett rejält lyft. Har antagligen blivit kräsen som fasen. Älskar Tool men tycker Maynards andra projekt A perfect cirkel är tråkplatt. Gillar Amy Winehouse men är trött på Tom Waits.

Har Muse i karantän ett tag och softar till gamla 90-tals skivor av Smashing Pumpkins och Jane Siberry. Står väl ut med alla de där nya svenska tjejerna Ternheim och Säkert! och det kommer ju ett och annat som är helt ok.

Men jag vill ha något nytt. Något tyngre som överraskar och slår hårt rätt in i magen! Vad fasen skulle det vara?

[REV] Nu när jag kan Spotify:a så är det ju ännu enklare för mig att lyssna av musiktips som jag får. Så TIPSA mig om bra musik! (En ny stor-favvis är Scars on Broadway.)

14 responses to “Musiktråk

  1. VNV nations remix av Das Ich:s låt ”Destillat” är kanske inte så ny, men den dunkar bra i magen med en schysst subb.

  2. Jo, det är ju dunk i magen när man är på det humöret, men det är inte riktigt det där jag längtar efter. Vet inte riktigt själv vad det är jag saknar i cd:n – men något nytt, som inte riktigt låter som det jag har men som är lika bra som det bästa. Musikaliskt rastlös just nu helt enkelt, ungefär som innan jag fick stifta bekantskap med Tool. Jag vill ha något som är lika storslaget, tungt och jävla bra men helt annorlunda. Jag är inte mycket till hjälp *S*

  3. Har du lyckats få tag i ett Spotifykonto? Om inte, försök få det, eller pröjsa för ett. Där finns massor med musik och sen gör man spellistor som man byter med varandra. Det är the shit numera. Kanon.

  4. Tommy: Nu känner jag mig som hundra år! *S*. Tack för tipset – det får jag se till att fixa.

  5. Du har vuxnat och fastnat – det finns mer än man hinner med av både gammalt och nytt.
    >Got och mörker (många tool-insp)
    London after midnight
    Rishloo
    Deadsoul tribe
    Dredg
    Fair to midland
    The 69 eyes
    Opeth
    Enslaved
    Oceansize
    Gothminister
    >Rens & röj
    Skitsystem
    Massgrav
    Scars on broadway + allt med SOAD!
    Slipknot
    Dimension Zero
    Gojira (nya är ett must have!!)
    Pig destroyer
    Sylosis
    >Övrigt
    Rise against – Bad religion klon
    Anti-flag – helt ok
    Kaiser chiefs – mer rumsrent men bra
    All that remains – rensar inte nog för att få stå som rens, men det svänger…
    >Twilight singers & The guttertwins, båda är fortsättningar på Afghan Whigs

    PS – på en sida på internet finns det ett piratskepp

  6. installera fire.fm som instick i firefox sen väljer du Tool som band att söka efter så kommer du att möta en hoper trevliga band varje gång du surfar, för helt gratis

  7. T: Nu har jag reggat mig – kunde tydligen få det gratis. Fast jag har inte listat ut hur fasen man lyckas skicka listor till varandra via programmet.

    N. Tack =)

    Kruxet med alltiohop är att jag använder bärbar dator via jobbet och inte får välja själv vad jag installerar på den, men det börjar väl bli läge att skaffa en stationär dator hemma även åt mig.

    Dessutom vill man ju kunna få in det i en mp3 och stoppa in det i fronten på min stereo så jag får lite bra ljud!

  8. Busenkelt.
    När du gjort en lista, högerklicka på den och välj Copy HTTP link, sen klistrar du in den länken var du vill, i ett blogginlägg, i en kommentar eller i ett mail. Sen kan vem som helst klicka på länken och tjong, så får man upp din spellista.

  9. Hmm. Jag ser alternativet när jag högerklickar men inget ”händer”. Eller vänta, nu måste jag kolla om det här är rätt:

  10. Ha! Underbart! Vilka mer är med? Nu vill jag ha spellistor och massor av tips!!! Tommy Jensen är en hjälte i mitt liv just nu.

  11. Tommy: Fasen ALLT finns ju verkligen här och hur enkelt som helst att hitta. Du som verkar ha koll på det här – går det att köpa sin spellista också? Jag menar, så man busenkelt kan ladda ner den till sin mp3 – det vore ju guld.

  12. Jag visste att jag var en hjälte innerst inne!
    Det funkar alldeles utmärkt, nu har jag din lista också. Men om man kan flytta den till mp3:n, det vet jag inget om tyvärr. Verkar svårt.

  13. Uppdatering: Nu har jag pratat med en av branchens företrädare och bett dem försöka få till en nerladdningsfunktion direkt i spotifylistorna – jag skulle vilja kunna få ner min egengjorda musiklista på ett lika enkelt sätt som det är att lyssna på musiken.

  14. N: Listan hade fastnat som spam, såg den nu. Tack igen! Mycket där som jag gillar – förstås…

Kommentera

