Så har det varit jul och födelsedag igen

Nu är julen gjord och skrotan hurrad och firad på sin sjuårsdag. Paketen öppnade och det värsta stöket undanplockat.

Sonen har tagit sig hem till sin pappa och de andra syskonen i den familjen. Under eftermiddagen åkte skrotan med sin far för att fortsätta firandet ett par dagar till hos farmor i Vadstena.

Två veckor till av ledighet. Ser fram emot långsamma dagar med barnen. Skridskoväder, biokvällar och långpromenader. Helt jäkla underbart!

Men nu är det bara jag, katten och seriöst slappande i soffan. Kanske ska jag masa mig iväg lite senare på kalkonmiddag och spelkväll, eller så ligger jag bara kvar här och myser – jag har inte bestämt mig ännu.

Hoppas att ni också haft en skön jul. =)

[REV]

Det blev kalkon och TP och Buzz och godis och ost och allt möjligt annat. Den senaste veckan har jag ätit så otroligt mycket. Jag har känt mig konstant proppmätt och ändå ätit snart igen.

Den krympning som har gått så lätt under hela hösten har troligtvis fått ett rejält avbräck. Dagarna fram till nyår blir det nutrilett för hela slanten, kanske kan det kompensera något av all mat, julmust och godis som klämts in under veckan som varit.

Tänker inte ens ställa mig på vågen för att kolla förrän nyår, då nollställer vi och så börjar nedräkningen igen. 😉

Kommentera

