Nu är julen slut!

Jag skulle vilja göra något roligt med skrotan men jag får helt enkelt  inse att soffan är rätta platsen för min snoriga näsa och febriga panna.

Tog i lite för mycket och städade bort det mesta av julen. Det gick väl rätt fort, skulle mina systrar utsända av julmaffian, svara. Men nu är det ju så att hela världen inte tycker att man måste ha spelande elvistomtar och neonblinkande julljus överallt för att fira jul. ( Ja – jag vet att släktens barn och vuxna är av en annan åsikt.)

Jag har trots allt städat bort julgran, adventsljusstake, juliga fruktkorgar, sisådär åtta tomtar och adventsstjärnor i fönstren. De svarta julgardinerna och ljusbollarna får hänga ett tag till.

Nu är julen helt enkelt slut på Landbotorpsallén 42 men ljusgirlander på balkongen funkar hela vintern. De får stanna tills jag flyttar om en månad.

Nu är det ryggläge och kontemplation kring året som gått som gäller – i alla fall i ett dygn ungefär. Längre går inte, då blir jag galen. Jag har ju massa lediga dagar att använda!

Dessutom behöver jag rensa – nästa måndag ska jag ta en storvända till tippen med grejor som ska bort innan flytten.

Borde nog lägga ut en del på blocket ocskå. Någon som vill ha sex björkstolar med hög rygg och vit klädd sits? Eller kanske något bord till köket? Jag har ett stort och tungt som fan, massiv björk – Norden från Ikea – 230 cm utan iläggsskiva – 3 m med. Den som hämtar grejerna utan att jag måste hjälpa till att bära, får dom.

Kommentera

