Opinion kan påverka

Använd er möjlighet till påtryckning och opinion. Ring till Israels ambassad på 08-52806500 och säg er mening.

Det är inte okej att ett demokratiskt land använder massiv militär makt som drabbar barnen och helt avvisar samtal om vapenvila.

6 responses to “Opinion kan påverka

  1. Sverige har en hel del att lära av Israels situation, ett ord: Rosengård. Det här är bara förskalven kära medborgare. När muslimerna börjar närma sig dubbelsiffriga procenttal, då börjar våldet på allvar. Dags att börja studera exemplet Israel. 300+ miljoner muslimer omringar 5 miljoner judar…

  2. Jag kan för mitt liv inte begripa hur hela det svenska vänsteretablissemanget år efter år talar sig varma för Palestiniernas förträfflighet. Jag får inte ihop det när Hamas, som är valda av det Palestinska folket, förespråkar en Islamofascistisk diktatur med allehanda hokus pokus som separata köer för män och kvinnor, Sharialagar, bizarra avrättningar etc. Vad är det som vänsterrörelsen ser som positivt i allt detta och hur kommer det sig att Palestinierna alltid är oskyldiga och Israel alltid skyldiga? En av världens stora gåtor…

  3. kobolt
    Hear Hear!

  4. Jag talar mig knappast varm för Hamas. Jag är emot våld som konfliklösning oavsett vem som håller i geväret.

    I det här fallet så håller Israel i väldigt många gevär och det är en stor andel barn och civila s0m drabbas.

    Dessutom försöker både FN och olika länder att få till samtal om vapenvila men Israel har inte varit intresserade utan säger att de tänker trappa upp krigsinsatserna.

    Säger som Gandhi – öga för öga gör världen blind.

  5. Fredrik: Jag är hemskt dålig på att läsa norska men bloggen verkar intressant.

Kommentera

