Back to buisness

Snart dax att börja vända tillbaks dygnet, gå upp på mornarna och allt det där. På onsdag börjar jag jobba igen.

Jag gillar nätter men får lite ångest om jag sover bort halva dagen. (Det måste vara tecken på ålder – förr kände jag aldrig det där påträngande behovet av att se dagsljus.)

Måste dessutom få bli frisk nu så jag kan röra mig ordentligt. Två kilo har ledigheten kostat mig – nu är det back to buisness. Röra på påkarna och sluta dega med godis och skräpmat.

Jag har, liksom John, slängt allt jäkla skunk hemma. Chokladaskar, kakor, vitt bröd och annat. Alkoholen gav jag bort. Det enda som får stanna är mangosorbeten.

Kommentera

