Kan hjärnan rymma?

Jag tänkte att min kropp skulle vara överens med mig om att det räcker nu. Redan innan ledigheten var det ju på väg, men i mer än en vecka har jag nu varit dyngförkyld. Det borde faktiskt avta eller fortsätta med lite rinnig näsa och en småhängig kropp, sånt man kan leva och fungera med.

Istället så känns det som om hjärnan har expanderat och försöker trycka ut pannan. Eftersom det inte går den vägen portioneras den ut i stora gummiliknande bitar vid oräkneliga tillfällen varje dag. Jag piggnar till korta stunder efter att jag tryckt i mig ipren eller något liknande men annars befinner jag mig i en halvsuddig dvala.

Jag. Vill. Inte. Mer. Vi skulle ju åka skridskor idag – ha kul!

Kommentera

