Fler barn dödas i Gaza

Via Alesia fick jag nyss ett sms med budskap som kommer från Mads Gilbert, en av två norska läkare som tjänstgör på Shifa-sjukhuset i Gaza.

De bombet det sentrale gronsaksmarkedet i Gaza by for to timer siden. 80 skadde, 20 drept, alt kom hit til Shifa. Hades! Vi vasser i dod. blod og amputater. Masse barn. Gravid kvinne. Jeg har aldri oppleve noe så fryktelig. Nu horer vi tanks. Fortell videre, send videre, rop det videre. Alt. GJOR NOE! GJOR MER! Vi lever i historieboka nå, alle! Mads G.

Det kommer nära. Rätt in i mitt vardagsrum, i min mobil bredvid mig i soffan. På något vis tar det mer än att läsa om det på Svd:d hemsida.

8 responses to “Fler barn dödas i Gaza

  1. På vilket sätt är Hamas mindre skyldiga om palestinska barn skadas? Hamas skjuter raketer från skolor. Dom VILL att palestinska barn skadas. Bra PR!

  2. Jag skiter fullkomligt i PR eller vilken ordning saker sker. Men humanitär hjälp behöver få komma in i Gaza så de kan rädda liv på barn och andra som hamnat på sjukhusen.

  3. Pingback: Claeskrantz.se » Blog Archive » Gazakriget från en trädgårdsstol utanför Sderot

  4. Gaza jämförs med belägringen av Warszawagettot. Håller med Ullis. Bara för att ”dom ”började ska Israel få mörda? För det är precis vad som pågår. Vad är det för logik ?

  5. Vi ses på lördag. lägg ut flyern här om du vill 🙂
    Lägg upp kortet på John från idag också. Jag vill ha min hämd!

  6. Glömde kortet – ska absolut göra både och men flyern får bli imorn! =)

  7. här är en bra bild. häromdan det var ett kort klipp i en av de bloggarna visar en man med en död bebis i handen och frågar på hebreiska “varför varför barak?” typ, kolla i den här länken på bilden av mannen med barnen, tack och lov de lever, jag mådde så illa av den här klipp men nu det visar sig att det var bara ett falsk en. förresten ni kan kolla på “pallywood” också, inte dåligt.

    http://wisemanswisdoms.blogspot.com/2009/01/media-och-gaza.html

  8. JAG HADE FEL OCH JAG BE OM URSÄKT jag har sett den här bilden av mannen söm kom med en bebis i händerna. av fel tanka tänkte jag att det var samma man från klippet som var här på nätet med namnet “varför på hebreiska” de såg ut samma för mig, jag har sökt efter den originalet och hittade inte den. i morse såg jag den “varför på hebreiska” klippet och jag har upptäckte att jag hade fel. det var inte samma människa.

    hoppas du förstå att dessa bilder av barn skakar mig som det skall skaka vilket förnuftigt människa som helst. jag som jag har sagt att jag verkligen mådde illa av dessa bilder. finns inge ord att beskriva skräcken när man se på döda barn.
    först när jag såg på bilden hos “Wisemans Wisdoms” som visar en bild på en man som kommer in till ett sjukhus med ett barn som om han var död, och sen samma barn lever på den andra bilden, (båda bilder är integrerat i varandra) var jag först glad att barnen lever.

    hur som helst jag blev arg för tanken så att någon skulle försöka lura och pressa propaganda med barn bilder. den här mannen på bilden, även att det är inte samma en från klippet jag har hänvisat till står där i ena bilden med barnen som lever och på den andra som om de var döda. och det var det som har upprörde mig mest.

    jag är ledsen igen för att jag tog fel och jag ber om ursäkt till vem som känner att jag har sårat honom. jag vill inte och försöker inte att sprida “sionistisk propaganda”.

    tack för dig och hoppas du tar mitt ursäkt.

Kommentera

