Tillbaks till vardagen

Även om det blir några makalöst trötta mornar, så ser jag fram emot att gå till jobbet igen. Jag är ju i den priviligerade situationen att jag jobbar heltid med min ”hobby” (om man nu kan kalla politiskt intresse och engagemang för hobby) och jag delar det privilegiet med mina kreativa och engagerade kollegor.

Att jobba med politik är krävande, uppslukande, frustrerande och ofta otacksamt. Men det är aldrig tråkigt. Och ibland känner man att man faktiskt varit med och gjort skillnad.

I år ser jag fram emot valet till EU parlamentet, mer medborgarmedverkan i lokalpolitiken och nya spännande idéer om hur vi skapar ett mer solidariskt, jämställt och miljövänligt samhälle där människors kreativitet och vilja till utveckling tas tillvara.

Kommentera

