Spotifyfeber och fler förslag

Idag skrivs det om Spotify både på Aftonbladet och i Svd. Hyllningarna till denna fantastiska musikskatt kan inte anta orimliga proportioner – det är helt enkelt underbart.

Det enda jag saknar och som skulle göra genialiteten fullkomlig, är att jag skulle vilja kunna köpa min hemsnickrade spellista och ladda hem den precis som den är till min mp3 genom en enkelt knapptryckning.

Jag vill också kunna ha flera användare så att min tonåriga son kan använda det på en annan dator i hemmet samtidigt som jag gör det.

Dessutom – nu vill jag ha Spotify fast för filmer och TV-serier! Tänk att på samma sätt kunna botanisera bland all världens filmer och TV-serier. Jag skulle hellre betala 300 i månaden till det än till VIA-sat eller TV1000.

5 responses to “Spotifyfeber och fler förslag

  1. Jag som nu börjat ”ta hem” rätt så många skivor skulle vilja ”systematisera” lättare – alfabetisering, katalogisering osv… det vore topp!

  2. Jag mailade till Spotify och tog med ditt förslag oxå =)

  3. Innan Spotify skapade samma personer JOOST. Kolla upp det.

  4. Hej Ullis!

    Pirate Bay finns redan och lever upp till dina krav.
    Men se upp för Tolgfors.

    Ett mer seriöst förslag är att du skaffar en ipod och gör dina låtlistor i iTunes. Där kan du komponera ihop vilka listor du vill och tanka över till Mp3-spelaren.

    Två hakar, bara.
    1. Du måste köpa en ipod.
    2. Varje låt kostar typ 9 kronor.

  5. Fast Spotify är faktiskt bättre än både iTunes och Pirate Bay. Testa om du inte har gjort det. John har flera inbjudningar kvar ;-)Allt finns där, precis allt och det utan att man behöver vänta. Det går att lyssna på samma sekund som man hittar det.

Kommentera

