När fan blir gammal

Imorse blev jag väckt klockan åtta av att radion ringde mig och ville ställa bakgrundsfrågor angående gårdagens demonstration. Samtalet pågick bara en liten stund och jag kunde snart återvända till mitt varma täcke och gosiga kuddar.

Normalt gör det mig inte ett dugg att bli väckt på morgonen eftersom något av det bästa jag vet är att få somna om. Jag kan ibland ställa klockan på helgerna bara för att få stänga av den och sova en stund till.

Men för andra gången på bara några dagar lyckades jag inte somna om efter att jag vaknat för tidigt. Förutom dessa två mornar kan jag inte minnas att det tidigare hänt mig. Vi pratar alltså om en person som njuter av sovmornar med något som liknar lidelsefull passion.  Det var ju skönt att ligga kvar och dra sig i sängen ändå, men nu undrar jag vad fasen det är som händer?

Inte kan det väl vara så att jag – den morgontrötta stackars saten – blivit så gammal att jag börjar känna mig utsövd på mornarna?

2 responses to “När fan blir gammal

  1. det är garanterat åldern som börjar ta ut sin rätt. har liknande erfarenhet. Men. När
    jag har tränat, typ lite längre ledighet, kan jag fortfarande somna om…

  2. Det är så illa alltså. =)

Kommentera

