Partikongressen och Ipred

Det har varit långa dagar på jobbet och jag är mitt i flyttartagen, det innebär att bloggandet får stå tillbaks ett tag. Dessutom kommer jag att vara utan internet några veckor framöver vilket knappast innebär ökat antal inlägg.

Men det händer mycket intressant nu, en av de saker som ”rör på sig” handlar om Ipred och annat. För er som är intresserade går det förtjänstfullt att följa det som sker via Anders Widéns blogg och/eller via facebooknätverket ”sossar mot storebror”.

Man kan i alla fall gissa att det kommer att bli en både spännande och mycket viktig partikongress i höst, där socialdemokraterna ska ta ställning i en rad stora framtidsfrågor. Några motioner kommer bl.a. att handla om fildelning, upphovsrätt och annat.

Nu startar den partiinterna mobiliseringen på allvar!

7 responses to “Partikongressen och Ipred

  1. Ja, du! Jag som levt i tron att jag som författare bara kan leva i min egen lilla idévärld.

    Det har varit lite så. Senaste boken jag skrev om Djingis, bara för att ta ett exempel, så visar datorn att jag hade word-dokumentet ”Den andra hustrun” öppet i över 1900 timmar.

    Så länge satt jag i min egen lilla värld… På en dator som INTE var uppkopplad….

    Nu är jag här och istället för att skriva om personer som levde för 800 år sen skriver jag om vad vi kan göra med vår framtid!

    Coolt.

  2. *S* Visst f-n, jag har beställt dina böcker och dom ligger på posten (bokus), måste komma ihåg att hämta ut dom imorn!

    Kommer ju ha flera veckor utan internet så jag lär ju alldeles för gott om tid 😉

  3. I mina ögon är första boken rätt seg de första 40-60 sidorna.
    bla rabblar berättaren stam- och klan- och släktnamn så det står härliga till. Nästan som i bibeln men grejen är ju att boken är Mongolernas släktsaga och ”bibel” över sin ”sutu-bogdo”, heliga väsen.
    Djingis Khan blev närmast helig under sin tid. För sitt folk.
    I vår historieskrivning beskrivs han däremot som en illitterat barbar…

    Nå man har full tillåtelse att snedda lite i texten för alla de där namnen behöver man inte lära sig för att fatta storyn sen!

  4. Ok *s* jag är ju ett fantasyfreak och ganska van vid böcker med ett omfattande persongalleri, dessutom en bokslukare av stora mått och blev uppriktigt nyfiken på böckerna när jag läste om dom, så snacka inte ner dina böcker nu! 🙂

  5. Dessutom är jag ett freak när det gäller välarbetade och skönlitterära böcker av historiska personer, därför som jag tyckte det var lite märkligt att jag inte hade stött på din Djingis innan.

  6. OK!
    Jag snackar inte ner, men generellt har jag upplevt att min läsarskara delas i två läger:
    Ena delen tycker första bokens inledning är såååå tung… Men upplever sen att det tar en jävla fart rent äventyrligt and everything.

    Jag är komfortabel med att de upplever boken exakt så! Jag friar inte på något sätt till läsaren i de inledande kapitlen!

    Den andra delen läsare faller pladask redan av inledningen. Troligen lyckas dessa kom in på rätt sätt i bokens tämligen tunga otympliga och gammeldagsa språk.

    Kommer man in rätt, blir boken enligt dessa läsare, inte bara en historisk bok en i mängden, utan då händer något mer.

    Det händer att läsare som kommer in i bokens eller textens andning, eller vad jag ska kalla det, skickar mig de mest fantastiska mejl.

    Så är det ju. Läsaren är i högsta grad medskapare!

    Det är fantastiskt att ta del av vad läsare kan uppleva!

  7. Är du för eller emot IPRED?

    Nu kan du rösta!
    Skicka sms med texten m13ser14 NEJ om du är emot
    eller m13ser14 JA om du är för IPRED, till numret 72500

    Sen får du veta resultats sidan.

Kommentera

