Task irrelevant behaviour

Jag har packat och packat och packat. Det mesta går ju rätt snabbt och enkelt medan annat får extra omsorg när det packas (stereon).

Men så finns det några ställen och saker i lägenheten som jag gång på gång närmar mig med ambitionen att fixa klart, men hela tiden väljer bort – gardinstängerna, balkongen och kastrullskåpet. Som om inte det också måste packas!

Jag gjorde min c-uppsats i psykologi om det där (och lite annat) – TIB, eller ”task irrelevant behaviour” som det heter. När man istället för att göra det man borde, gör något annat.

Imorgon ska det sista i alla fall ner, både gardinstänger och kastruller. På lördag klockan nio kommer lastbilen. 🙂

4 responses to “Task irrelevant behaviour

  1. Den uppsatsen vore kul att läsa!

  2. Hm, såå skönt att höra att det finns ett namn för det beteendet!! Jag är en typisk TIB-person, på alla plan…..tyvärr 😦

  3. När man packar brukar det dyka upp ett o annat som man inte visste att man hade. Du har möjligen inte hittat en gammal kattbur? Min är nämligen spårlöst försvunnen.

  4. Kattburen hittade jag, men jag gissar att den är min (eller snarare Figges).

Kommentera

