Mental istid – FRA är här

Idag röstar riksdagen igenom FRA. Därmed får staten övervaka dina och mina kontakter på nätet utan misstanke om brott. Det är så sjukt absurdt så det är svårt att hitta orden som når fram, man vill liksom bara skrika rätt ut: Idioter!

Den totala makten den totala kontrollen det totala totalitära

Den nya tiden den kom ju så fort mitt liv fladdrar fort förbi på ett datakort

Mental mental mental istid

Vad är det som gör att inte fler höjer rösten?

Filmer som Des leben des anderes,”V” och Minority report fångar  frågan om övervakning och människors liv på ett tydligt sätt.

Vad är det för människor som gillar principen i att staten ska övervaka människors liv och leverne i förebyggnade syfte? Är det samma folk som tycker det är viktigt att ta fighten om kepsen i klassrummet? Som vill att människor i gemen ska huka inför auktoriteter.

Det finns andra som lyckas formulera sig bättre: Dagens Arena, Björn Sundin, sossar mot storebror, Eva-Lena Jansson.

3 responses to “Mental istid – FRA är här

  1. Socialdemokratiska partiet är en vinnare:

    1) Socialdemokraterna vill ha signalspaning. Den borgerliga alliansen har levererat detta.

    2) Socialdemokraterna har bundit upp de kommande regeringspartierna, V och MP, i en signalspaningsvänlig reservation. Läs texten i reservationen. I reservationen går S+MP+V längre när det gäller FRA-shopen.
    3) De personer i MP och V som inte inte vill ha signalspaning i tråd blir inte statsråd år 2010, till exempel Lage Rahm(MP) och Kalle Larsson(V).

    Friheten är röd.

  2. Jag är engagerad för en bättre integritet och jobbar för att socialdemokraterna som parti ska ta ställning för det samma. Bland annat har jag varit med och skrivit två motioner på temat som ska hanteras på socialdemorkaternas partikongress om två veckor. En debatt som kommer att bli väldigt intressant och där de valda ombuden kommer att bestämma socialdemokraternas ställning i flera av frågorna kring integritet och upphovsrätt.

    Slaget är NU. Och vi som jobbar för en annan utveckling behöver stöd i det arbetet.

  3. Jag har varit socialdemokrat sedan den tiden jag gick med i SSU 1968.

    Brinner för upphovsrätten och jag tänker kämpa för den rätten med döden som insats.

    Jag är ense med Leif Pagrotsky, partistyrelsens föredragande.

    Min kritik mot Sossar mot Storebror är dess flirt med Piratpartiet.

Kommentera

