2009 års bästa och sämsta

Ett år rymmer mycket här en liten del av mitt personliga bästa och sämsta:

Bästa

Flyttat tillbaks på stan, hemma. Underbara familjen, vad skulle jag göra utan alla er fantastiska syskon och bästa barnen. Nya nära, roliga vänner som jag är tacksam för Alaa, Victor, Dennis och många fler. Musiken; Thåström i Västerås, hela Peace and Love festivalen, att jag fick DJ:a med Kiss Kiss, Pridekonserterna, Millencolin på It´s så, att Virus öppnade och gör musik tillgängligt hela tiden. Resorna till Marseille och Berlin. Några teatrar och Eddie Izzard i Stockholm. Konstigt nog träning, K-box är det roligaste jag gjort på länge. Galna danskvällar och många myskvällar med film och chips. Mitt jobb som nästan alltid får mig att brinna, skratta, svära, brusa, agera, utveckla och förändra. EU valrörelsen, Kongressen.

Sämsta

Att storebrorssamhället infördes på allvar. Att samhället blir hårdare och kallare när solidaritet inte får ta plats och sjuka och arbetslösa knuffas ut i kylan. Det får symbolisera det som gör ont i hjärtat när jag tänker på politik och vårt gemensamma ansvar. Att det som faktiskt betyder något ibland göms bakom eller avfärdas som politisk retorik.

Kommentera

